SD İLE UZAKTAN EĞİTİM NASIL ALINIR?
Uzaktan eğitim programı, eğitim kurumlarının, öğrencilerin tek başına eğitimi gerçekleştirmesine yardımcı olmak için belli bir düzende hazırladıkları ders programı ile gerçekleştirilen çalışmaya verilen addır. Ders yapılacak sayıda öğrenci ayarlandıktan ve her dersin tamamlanılmasının ardından faks, posta ya da e-posta gibi yöntemlerle öğrencilere, vasıflı bir öğretmen tarafından hazırlanan dersle ilgili ödev konuları verilir, sınavlar iletilir. Bu ödevler ve sınavlarla ilgili değerlendirmeler yapılır, yorumlarla birlikte öğrenciye iade olunur. Bu öğrenci-öğretmen diyalogunu olumlu yönde etkiler.
Uzaktan eğitimle ilgili tanımlamalardan bir kaçı şu şekildedir:
1- "Uzaktan eğitim programı öğrenciyle eğitsel kaynaklar arasında bağlantı kurarak eğitimi gerçekleştiren bir sistemdir. Uzaktan eğitim programlarının herhangi bir eğitim kurumuna kayıtlı bulunmayan kimselere de eğitim imkanı sağlıyor olması bizlere, son dönemde öğrenciye tanınan eğitim imkanlarının artmakta olduğunu gösteriyor. Uzaktan eğitim programının bir başka yönü de mevcut kaynaklardan yeterince faydalanıyor olması ve gelişen teknolojiyi de yakından takip etmek zorunda olmasıdır.
2 - "Uzaktan eğitim uzakta bulunan bir öğrenci ile doğrudan bağlantı kurularak gerçekleştirilen eğitimdir. Uzaktan eğitim programı eğitim alanında en ön planda yerini alan bir yöntem olabileceği gibi diğer yöntemleri takviye eden bir program olarak da yorumlanabilir."
3 - "Uydu, video, audio grafik, bilgisayar, multimedya teknolojisi gibi elektronik araçların yardımıyla, eğitimin uzaktaki öğrencilere ulaştırılmasıdır. USDLA, öğretmen ve öğrencinin birbirlerinden coğrafi olarak uzak olduğunu belirterek bu eğitim programında elektronik araçların ya da yazılı materyal ve matbu malzemelerinin kullanılması gerektiğinin altını çizer. Uzaktan eğitim; öğretmenleri içine alan öğretim ile öğrencileri içine alan öğrenim olmak üzere iki temel bölümden oluşmaktadır."
Başlangıçta eğitim programına takviye olarak ortaya konulan uzaktan eğitim programı sonraları eğitim alanında çokça rağbet gören bir program oldu. Günümüzde kolejler, üniversiteler, küçük ya da büyük iş grupları, eğitim acentaları , askeri kuvvetler, dini kuruluşlar, endüstri kuruluşları, özel girişimciler ve daha bir çok sahada, uzaktan eğitim programı oldukça rağbet görmektedir.
Aralarında Franklin D. Roosevelt, Walter P. Chrysler, Walter Cronkite, Barry Goldwater, Charles Schultz ve daha bir çok DETC üyesinin bulunduğu kişilerle birlikte 1890'dan beri 130 milyonu aşkın insan uzaktan eğitim programı ile çalışmasını sürdürmüş ve sürdürmektedir.
Çoğu geleneksel kurs tarafından sunulan uzaktan eğitim programında belirli bir sınıf ve dönem sistemi varken DETC tarafından onaylanan uzaktan eğitim programlarında istediğiniz zaman ve yerde çalışma imkanına sahipsiniz. İşinizi bırakmadan, bulunduğunuz yerden ayrılmadan ya da belirli bir gelir kaybı olmadan belirli bir alanda eğitim almak isteyenler için uzaktan eğitim programı iyi bir fırsattır. Uzaktan eğitim programında hem kazanıyor hem de eğitiminizi tamamlıyorsunuz. Program, maaşınızda ya da sahip olduğunuz tecrübede hiçbir kayba maruz bırakmadan sizi mesleki olarak eğitme imkanının yanında mevcut işinizde de ilerleme imkanı sunmaktadır.
Son yıllarda telefon hattının, kişisel bilgisayarların, video araçlarının, CD-ROM'ların ve internet üzerinden gerçekleştirilen online kursların kullanımının yaygınlaşmasıyla uzaktan eğitim etkileşimli, dinamik ve oldukça canlı bir boyut kazanmıştır. Uzaktan öğrenim ile uzaktan eğitim kelimeleri çoğu zaman birbirlerinin yerlerine kullanılır. 'Öğretmenler eğitimin yürütülmesini sağlarken öğrenciler de öğrenmeden sorumludur' diye bir ifadenin ortaya konması ile artık bu iki kelimenin birbiri yerine kullanılamayacağı gerçeği ortaya konulmuş oldu. Diğer bir ifadeyle uzaktan öğrenim, uzaktan eğitimin bir sonucudur. Son zamanlarda sıkça kullanılan diğer bir ifade ise 'yayınlanan eğitimdir'. Bu ifadeyle kastedilen eğitimde daha verimli sonuçlar elde etmek amacıyla eğitimin yayınlanması için kullanılan metotların birleştirilmesi, birbirleri ile işbirliği içinde bu hedefe hizmet etmesidir.
Uzaktan Eğitimin Belirleyici Özellikleri
1-) Eğitimin gerçekleştirildiği zaman diliminin büyük bir kısmında öğrenci ve öğretmenin ayrı fiziksel mekanlarda bulunmaları.
2-) Öğrenci ve öğretmen arasında ders esnasında iletişimi sağlamak amacıyla eğitsel medyanın kullanılması (bilgisayar, telefon, faks, teyp, video vb. gibi) ve kurs içeriğinin bu materyaller aracılığıyla öğrenciye ulaştırılması.
NEDEN UZAKTAN EĞİTİM?
Erişime duyulan ihtiyaç:
Eğitim kurumlarındaki yetersiz ders materyalleri, ya da bu eğitim kuruluşlarının uzak yerlerde olması gibi etkenlerden dolayı uygun fiyatlarla, kaliteli öğretmenlere ya da kolejlere ulaşmak günümüzde duyulan en büyük ihtiyaçlardan birisidir. Küçük yerleşim birimlerinde öğrencilere her alanda eğitim verecek, farklı daldan branş öğretmenleri bulunamamaktadır. Bu durumda ESL (yabancı dil olarak İngilizce) programları uygulanmayan bir okulda İngilizce'de yeterli olmayan bir öğrenciden nasıl başarı beklenebilir? Biyoloji öğretmeni eksiği olan bir okuldaki öğrenciden bu konuyla alakalı bilgi sahibi olmasını bekleyebilir misiniz?
Ders programında esneklik ve seçme hakkına duyulan ihtiyaç:
Yetişkin öğrenciler geleneksel yöntemlerle sürdürülen eğitim programında meydana gelen gelişmeleri, bu programlarla verilen eğitimi takip etmekte zorlanabilirler. Fiziksel ya da sosyal bazı engellerden dolayı öğrenciler sürekli olarak derse katılamıyor olabilir. Bazı mesleki sebeplerden ya da taşıdığı ailevi sorumluluklarından dolayı iş programları, ders programları ile uymayan ya da kendilerini normal sınıf ortamında rahat hissetmeyen yetişkinler, kendilerine alternatif bir yol arayabilirler. Özel ihtiyaçları olan öğrenciler kendilerine uygun, özel ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik bir eğitim programı arayabilir. Yetişkinler günümüzün yoğun iş temposu altında kendilerine kariyer ve yeni iş imkanlarını açacak dışardan eğitim gibi esnek yollarla eğitimlerine devam etmek isteyebilirler.
Eğitimin esneklik kazanması:
Son zamanlarda yapılan araştırmalar eğitim alanında yapılan, eğitimcilerin ve yöneticilerin de faydalanacağı gelişmelerin yararlarını ve önemini sürekli olarak vurgulamaktadır. Bu gelişmeler olmadan, oldukça meşgul olan eğitimcilerin yeterli derecede eğitim almadan, araştırma yapmadan kendi branşlarında uzmanlaşmaları ve ilerleme kaydetmeleri mümkün olamamaktadır. Bu imkan onlara nasıl verilebilir? Dahası eğitimciler geleneksel eğitim dışında izleyecekleri bir yöntemde öğrencilerin ihtiyacı olan materyalleri hazırlamakta problemlerle karşılaşmaktadırlar. Bu problemler nasıl çözümlenebilir?
Uzaktan eğitimin sunduğu imkanlar:
Yukarıda bahsedilen soruların ve ihtiyaçların çoğunun cevabını uzaktan eğitim programlarında bulabilirsiniz. Bu sorulardan birisi öğrenci ve öğretmen arasındaki bağlantının sağlanmasıdır. Uzaktan eğitimde kullanılan yöntemlerin işbirliği ve öğrenci - öğretmen arasında uzlaşmanın teminiyle eğitim sağlamak için gerekli bağlantı kurulabilir. Zaman ve mekanın sınırlandırıcı özelliklerini ortadan kaldıran online bağlantı sistemiyle eğitimi gerçekleştirebilir ve eğitim amacıyla kullanılan bir çok yöntemden faydalanabilirsiniz.
Öğrencilerin uzaktan eğitim programlarına katılmalarının sebepleri nelerdir?
Okul sayısının gittikçe artması, nüfusun hızlı bir şekilde genişlemesi ve gelişen teknoloji ile birlikte eğitilmiş eleman ihtiyacının bir o kadar artması okulların rolünü değiştirmektedir. Bu gelişmenin sonucu olarak okulların eğitim sahasında liderliklerini korumak ve insanlara yeterli hizmeti verebilmek için bünyesindeki farklı öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap vermeleri konusu gündeme gelmektedir. Yaşları 26'nın üzerinde olan öğrencilerin çoğu çalıştıkları için, çalışma saatleri ile ders saatleri çakışmaktadır. Bu yüzden yetişkin öğrenciler daha esnek bir eğitim programı talebindedirler. Başka bir ifadeyle günümüzün iş dünyasına uyum sağlayan imkanların sunulmasını beklemektedirler.
Yetişkin öğrencilerin yeniden eğitim almak istemelerinin birçok sebebi vardır.
Bunlardan bazıları mesleklerini değiştirmek, iş için ya da kişisel sebeplerden dolayı bilgi seviyesini artırmak, kültür seviyesini artırmak, yeni bir dil öğrenmek ya da ailevi veya mesleki bazı sebeplerden ötürü sahip olduğu kariyeri ilerletmektir. Fakat bütün bunların yanında uzaktan eğitim programlarının seçilmesinde en önemli etken öğrencilerin ders yerini ve zamanını kendilerine göre ayarlama imkanlarının olmasıdır.
Uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin büyük çoğunluğu bayan öğrencilerden oluşmaktadır. Bunlar genelde tek başlarına yaşadıkları gibi meşguliyetlerinden ötürü çocuklarına bakmakta zorlanıyor olmaları ya da evde bakmaları gereken, özürlü akrabalarının olması gibi çeşitli sebeplerden ötürü ailelerinin yanında bulunmayı tercih etmektedirler. Uzaktan eğitimi tercih eden bir başka öğrenci grubu da fiziksel özründen dolayı okula gitmekte zorlanan kimselerdir.
Bir başka grubun uzaktan eğitim programını seçme sebeplerini para ya da zaman azlığıyla ilgili sorun yaşayabilme ihtimalleri, kampüs eğitimine devam edebilecek yeterli bilgi kapasitesine sahip olmamaları olabilir. Uzaktan eğitim programında uzun yıllar eğitime ara vermiş olmanız önemli değildir ve bu programla artık eğitiminize devam etmek oldukça kolay.
Uzaktan eğitim programı yetişkinlerin yanında 6-12 yaş grubu öğrencilere de hitap etmektedir. Artık gelişen teknoloji sayesinde eğitim hayatınızda yeni bir kavram olan uzaktan eğitim ile okullar, düşük oranda kayıtlar, kaliteli öğretmen açığı yetersiz materyaller ya da kırsal alanda yerleşmiş olmaktan kaynaklanan olumsuz sebeplerden etkilenmeyecekler. Çünkü dünyanın dört bir yanına gelişmiş iletişim teknolojisinden faydalanarak eğitim verilebilecek.
UZAKTAN EĞİTİME HAZIR MISINIZ?
Eğitim alanında yapılan çalışmalar sonucu elde edilen verilere göre şu 10 özelliği göz önünde bulundurarak uzaktan eğitime hazır olup olmadığınızı ölçebilirsiniz.
Her bir kategoride kendinizi değerlendirmeye tabi tutabilir böylelikle kendi başınıza eğitim yapabilecek durumda olup olmadığınız hakkında kesin bilgi sahibi olabilirsiniz. Daha da önemlisi hangi konularda hazır olduğunuzu veya hangi konularda hazır olmadığınızı ayrı ayrı ölçebilir sonuç olarak ilerisi için başarılı adımlar atabilirsiniz. Aşağıdaki değerlendirme sorularına verdiğiniz cevaplar uzaktan eğitim programına ne kadar hazır olduğunuzu tespit etmenizde yardımcı olacaktır.
Motivasyon seviyesi
- Tek başınıza öğreniminizi gerçekleştirmek için yeterli derecede motive olabilir misiniz?
- Uzaktan öğrenim programını tamamlamak yada bitirmek sizin için ne kadar önemli?
- Uzaktan öğreniminizi olumsuz yönde etkileyecek şartlar var mı? Varsa çözümlendirilebilir mi?
- Uzaktan öğreniminizi tamamlamak yada tamamlamamak tam olarak size ne getirecek?
Konu hakkında bilgi seviyesi
- Sahip olduğunuz bilgileri yakın zamanda mı elde ettiniz? (Birkaç yıl öncesi belirli bir konu hakkında elde ettiğiniz bilgileri daha da genişletmek yada güncelleştirmek istiyor olabilirsiniz.)
- Öğrenim görmek istediğiniz konu pratik bilgileri mi içermeli? Teorik mi olmalı?
- Ya da her ikisi mi? (Öğrenmek istediğiniz konu hangi kategori dahilinde olmalı?)
- Okuduğunuzu anlama seviyesi
- Üniversitelerde okutulan bir kitabı yada bir gazete makalesini okuyup anlama seviyeniz nedir?
- Üniversite düzeyindeki metinleri okuduktan sonra yazarın ne demek istediğini tam olarak anlayabiliyor musunuz?
- Okuduğunuz metnin konusu yada fikri üzerine eleştiri yapıp fikir yürütebiliyor musunuz?
- Kitabı okumadan önce kendinize belirli bir amaç ve bu amaca ulaşmak için belirli bir strateji belirliyor musunuz?
Yazma seviyesi:
- İyi bir üniversite öğrencisi seviyesinde yazabiliyor musunuz?
- İyi organize edilmiş bir rapor, resmi bir yazı, proje önerisi yada bunun gibi iş
- dünyasında geçerli olan yazışmalarda kabiliyetiniz ne derecede?
- İçinde alıntı ve referansların da olduğu düzenli bir ödev ortaya koyabilir misiniz?
Ders çalışma seviyesi:
- 3 yada 4 aylık dönemi kapsayacak şekilde kendinize ders çalışma program hazırlayıp bu programa başarılı bir şekilde uyabilir misiniz?
- Eğitiminize devam ederken aynı zamanda işiniz, aileniz ve diğer sosyal sorumluluklarınız için vakit ayırabiliyor musunuz?
- Stres altına girmeden başarılı bir şekilde sınavlara hazırlanabiliyor musunuz?
Kişisel özellikleriniz:
- Başarıya ulaşmak sizin için önemli midir?
- Başladığınız bir işi bitirmek zorunda hisseder misiniz?
- Eğitim ve öğreniminize ne kadar önem veriyorsunuz?
- Karşılaştığınız engellerin ve sıkıntıların üstesinden gelebilir misiniz?
- Yeni fikirlere karşı esnek ve açık mısınız?
Yeterli destek:
- Etrafınızda kendi başınıza eğitim almanız konusunda size destek veren insanlar var mı?
- Aileniz ve etrafınızdaki arkadaşlarınız uzaktan öğrenim programını tercih etmeniz konusunda bilgi sahibi mi? Ve bu konuda sizi teşvik ediyorlar mı?
- Aileniz ve çevrenizdeki arkadaşlarınız, daha fazla ders çalışmanıza imkan verecek zamanı sağlayabilmeniz için bazı sorumlulukları üzerlerine alıyorlar mı?
- Aileniz ve arkadaşlarınız eğitiminiz boyunca size hiç rahatsızlık vermeden çalışma ortamı hazırlama taraftarı mı?
Zamanı kontrol altına alabilme:
- Uzaktan eğitim programınızı iş, aile ve sosyal hayatınızla birlikte ne derece iyi yürütebilirsiniz?
- Aile ve iş hayatınız, tek başınıza bir eğitim programı oluşturacak ölçüde düzenli mi?
- İş ortamında eğitiminizi ne derece sürdürebilirsiniz? İş ortamınızda eğitiminizi sürdürmenize yardımcı olacak uygun bir ortamınız yada zamanınız var mı?
İş hayatınız, eviniz ve de sosyal hayatınızdaki mevcut programlarınız üzerinde ne ölçüde kontrol sahibisiniz? Eğitiminizi gerçekleştirebilmek için mevcut programınızda değişiklik yapabilir misiniz?
Sağlık:
- Fiziksel ve ruhsal durumunuz nasıl?
- Fiziksel ve ruhsal sağlığınız uzaktan öğrenim programında ilerleme kaydetmenize engel olacak durumda mı?
- Yakın zamanda hayatınızda sizi çok stres altına sokacak bir tecrübe yaşadınız mı? (boşanma, ilk çocuğunuzu dünyaya getirme, göç vb.)
- Öğreniminizde ne gibi kaynaklardan faydalanıyorsunuz?
- Eğitiminizde hedeflerinizi belirlemede yardımcı olacak kaynaklara sahip misiniz? (çalışma kılavuzu, ders kitabı, bilgisayar yazılımı, videokaset, audiokaset, vb.)
- Öğretmen, özel öğretmen, danışman, arkadaş yada iş arkadaşlarınız gibi uzaktan öğrenim programında size yardımcı olacak kişilerle bağlantı içerisinde misiniz?
- İlgilendiğiniz konular hakkında yeterli bilgi edinebileceğiniz kütüphanelerden, eğitiminizde yardımcı olacak elektronik kaynaklardan yada organizasyonlardan yeterince faydalanabiliyor musunuz?
- Kendinizi yeterince disiplin altına alabiliyor ve motive edebiliyor musunuz?
- Eğitimcilere göre kendi kendini disiplin altına almak ve motive etmek uzaktan eğitimde dikkat edilmesi gereken iki önemli husustur. Burada kişi kendisini gerçekten kontrol ve motive edebiliyor mu? sorusu akla gelmektedir.
Aşağıdaki kriterler uzaktan eğitimi gerçekleştirmeniz konusunda yeterli derecede motivasyona ve disipline sahip olup olmadığını ve bu eğitim programının sizin için uygun olup olmadığı konusunda size bilgi verecektir.
KİMLER "UZAKTAN" ÖĞRENİR?
Uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin birçoğu 25 yaşının üzerinde ve iş dünyasının içinde olup daha önceden kolej tecrübesine sahip insanlardır. Eğitime devam eden öğrencilerin yarısından fazlası da bayandır. Uzaktan eğitim programları gruplar şeklinde yürütüldüğü takdirde öğrenci motivasyonu artmaktadır. Uzaktan eğitim programına devam eden öğrenci sayısı, geleneksel eğitim, diğer bir ifadeyle kampüs içinde gerçekleştirilen eğitim programına devam eden öğrenci sayısına oranla daha fazladır. Uzaktan eğitimde başarılı olabilecek öğrenci kelimenin tam anlamıyla kendisini derslerine adamış öğrenci demektir. Öğrencinin kendi çapında disiplinli bir çalışma yapabilmesi için düzenli olarak kendisine haftalık plan hazırlaması ve bu plana kimsenin uyarmasına gerek kalmadan riayet etmesi gerekmektedir.
İş hayatında oldukça aktif olan öğrencilerin kampüs içerisinde gerçekleştirilen eğitim programına devam etmeleri zor olduğu için uzaktan eğitim programı bu insanlara kendi iş yerlerinde eğitimlerini sürdürebilmeleri için gayet iyi bir imkan sağlamaktadır. International Foundation of Employee Benefits Plans tarafından yapılan araştırmalar sonucu elde edilen verilere göre iş dünyasının içinde olan öğrenciler için eğitimi devam ettirebilmek: çocuğu ile ilgilenmekten, dinlemeye vakit ayırmaktan, ailesiyle beraber vakit geçirmekten ve bunun gibi daha başka işlerden daha önemlidir.
``Uzaktan eğitim programı gerek iş dünyasında gerekse aile hayatında oldukça yoğun olan bir çok Amerikan vatandaşı için güzel bir fırsattır."
Lamar Alexander, ABD eski Eğitim Sekreteri "Uzaktan eğitim programı işçisi, anne ve babası, kırsal alanda yaşayan köylüsü, özürlüsü dahil bütün Amerikan vatandaşlarına, kullandığı teknolojik imkanlarla zaman ve mekan sınırını ortadan kaldırarak eğitim imkanı sunar.''
Richard Riley, ABD Eğitim Sekreteri
PROGRAMLARININ SEÇİMİ
Uzaktan Eğitim Programları Seçerken Dikkat Edilecek Hususlar
Uzaktan eğitim programı zaman içerisinde çeşitli değişikliklere uğradıysa da bu alanda yapılan en önemli gelişme bu programa web, online ve görsellik gibi bazı önemli kelimelerin girmesi oldu. Bu teknolojik kelimeler uzaktan eğitim programına ayrı bir çekicilik kazandırdı. Uzaktan eğitim programında yaşanan her bir teknolojik gelişme bu programa yapılan katılım sayısını da artırmaya devam etti.
Uzaktan eğitim programının insanlara ulaşma yöntemleri değiştikçe ve teknoloji bu alandaki etkisini artırdıkça, öğrencilerin gösterdikleri performans oranı da artacaktır. Uzaktan eğitim programının öğrencilere sağlıklı bir şekilde ulaşıp ulaşmadığı bu sistem için üzerinde düşünülmesi gereken önemli bir noktadır. Bu tür bir eğitim için yaptığınız harcamanın karşılığını gerçekten tam anlamıyla alabiliyor musunuz? Gerek öğrenciler, gerekse öğrenci velileri yada bu eğitimin ücretini karşılayan iş verenlerin en fazla düşündükleri nokta budur.
Uzaktan eğitim programında kullanılan yöntemler ve bu eğitimin verimini etkileyen faktörlerin çeşitliliği, eğitimin kalitesi hakkında değerlendirme yapmayı zorlaştırmaktadır. Kurs programında eş zamanlı (synchronous) ağ yapısı, video kasetten yazılı materyallere kadar çeşitli araçlardan faydalanılır. Geleneksel eğitim kuruluşlardan teknolojik gelişmelere uyum sağlayan, ün yapmış üniversiteler bu eğitim programı içerisindeki yerlerini almaktadırlar. Önemli olan bu programın hangi eğitim kurumu tarafından uygulandığı, başka bir deyişle bu eğitim programını uygulayan kuruluş isimleri hakkında bilgi sahibi olmak değildir. Çünkü küçük yerleşim yerlerindeki kolejlerde bile mevcut öğretim görevlileri oldukça üstün bir performansla online eğitim programı yürütebilir. Bunun yanında eğitim çevresinde adı duyulmuş bir üniversite yine bu eğitim programını uygularken diğer üniversitelere oranla üstün bir kalite sergileyemeyebilir. Biraz öncede söylediğimiz gibi önemli olan eğitimi veren kuruluşun adı değil, eğitimin öğrenciye hangi tekniklerle ulaştırıldığı ve ne derece verimli olabildiğidir. Burada önemli olan, uzaktan eğitim programıyla ilgili plan tasarlamaktan çok bu programın öğrenciye ne şeklide ulaştırılacağı konusunda plan yapmaktır.
Üzerinde durulması gereken bir başka konu da uzaktan eğitim programından elde edilen sonucun kampüs içinde verilen eğitim kadar etkili olup olmadığıdır. Sonuç olarak bu eğitim programına katılmadan önce konuyla ilgili oldukça geniş kapsamlı bilgi sahibi olunmalı, iyi bir araştırma yapılmalıdır.
Uzaktan eğitim programını ne şekilde değerlendiriyorsunuz?
Öğrenciler kampüs dışında gerçekleştirilen uzaktan eğitimi oldukça basit bir program olarak düşünebilirler. Bu yargıyı silebilmek ve de amacın gerçekten de iyi bir eğitim imkanı sunmak olduğunu vurgulamak için eğitim programının oldukça sistemli bir şekilde organize edilmesi gerekir.
Uzaktan eğitim programı alanında yetkin bir akreditasyon kurumunca yeterlik onayı almış mı?
Akreditasyon, uzaktan eğitim programının gerçekten uygulanabileceği konusunda verilen önemli bir yeterlilik onayıdır. Bu yüzden her akreditasyon kurumunun aynı derecede kaliteli olmadığının bilincinde olmak gerekir. Bu programları onaylayan organizasyonların sayısı oldukça fazladır. Bu sayı bilinçsizce hareket eden kuruluşların kendi akreditasyon kurumunu oluşturduğu bir sürecin içerisinde gittikçe artmaya devam etmektedir. Bu yüzden bazı durumlarda, oluşturulan program basit bir web sitesi olmanın da ötesine geçememektedir. Bu bağlamda devam etmeyi düşündüğünüz uzaktan eğitim programının uluslararası tanınırlığı olan bir organizasyon tarafından tescil edilmiş olmasına dikkat etmelisiniz.
Sertifika programına katılmadan önce dikkat etmeniz gereken hususlar nelerdir?
Sertifika programına katılan öğrencilerin, elde ettikleri sertifikanın ileride işlerine yarayıp yaramayacağı konusunda bilinçli olmaları gerekir. Katıldıkları program gerçekten kendi alanları ile ilgili mi? Kurs, ilerisi için gerekli imkanları sağlayacak mı? Farz edelim ki bir yaz boyunca kursa devam ettiniz ve sertifika almaya hak kazandınız. Sertifika elde etmenin yanında önemli olan bir husus ta sertifikanın bir başka yerde geçerli olup olmayacağı konusudur. Program sonucu elde ettiğiniz sertifikanın ilerideki eğitim yada iş hayatınızda herhangi bir kuruluş için geçerli olup olmayacağı konusunda yeterli bilgiye sahip olun.
Uzaktan eğitim programının geçmişiyle ilgili ne biliyorsunuz?
Uzaktan eğitim programının hızlı bir şekilde yayılıp gelişmesi sebebiyle bu programın geçmişini, diğer bir ifadeyle ne kadar süredir eğitime devam ettiği, bu eğitim sürecinde ne kadar başarılı olduğu, geçmişte bu kuruluştan eğitim alan öğrencilerin fikirlerini hesaba katarak programı değerlendirebiliriz. Sadece eğitim verdiği sürenin uzunluğu yada kısalığına bakarak bir programın kalitesini değerlendirmek yanlış olur. Kuruluşundan bu yana kısa bir süre geçmiş bir program son derece kaliteli bir eğitim verirken senelerdir eğitim veren bir kuruluşun eğitim kalitesi son derece düşük olabilir.
Seçim yapmadan önce kursun sizden önce bir eğitim süreci olup olmadığı hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Yada kurs programının ilk öğrencileri tabiri caizse ilk kobayları siz misiniz? Kurs müfredatı ve kursu yürütecek olan öğretmenler hakkında da bilgi toplamanın doğru programı seçmeniz hususunda yararı olacaktır.
Kabul şartları nasıl?
Eğer bir programa kabul edilmeniz aşamasında hiç bir zorlukla karşılaşmıyorsanız, hiçbir ön şarta tabi tutulmuyorsanız biraz durup düşünmeli, dikkatli olmalısınız. Bu program sizden gayet yüklü bir harç alıp, hiç bir zorluk yaşamadan geçebileceğiniz gayri ciddi sınavlar sonucunda sizi mezun ediyorsa böyle bir programa kayıt yaptırmak çok büyük bir hata olacaktır. Tanınmış bazı kuruluşlar geçmiş deneyimleriniz için size bazı kolaylıklar tanıyabilir ama bu da bazı değerlendirmeler sonunda yapılır. Kayıt esnasında uzaktan eğitim programının bu tutumları size bu kuruluşun kalitesi hakkında ipucu verecektir.
Öğretmenlerin verimli bir şekilde dersi yürütebileceği sınıf ortamı var mı?
Uzaktan eğitim programında geleneksel eğitimde olduğu gibi öğrenci ve öğretmenin fiziksel olarak aynı ortamı paylaştıkları bir sınıf ortamı mevcut değildir. Böyle bir ortamda öğrencilerin derse adapte olmaları da zorlaşmaktadır. Bu şartlar altında uzaktan eğitim programlarında bir sınıftaki öğrenci sayısı 25'in üzerine çıktığı zaman öğrenci de öğretmen de zor anlar yaşayabilmektedir. Seçtiğiniz programın bu hususta size sağladığı imkanlara da dikkat etmelisiniz. Uzaktan eğitim, geleneksel eğitime göre daha zordur ve çok daha fazla zamana ve ilgiye ihtiyaç vardır. Katılacağınız sınıfta bu imkanlar var mı?
Katılacağınız programın müfredatı ve sizlere hangi yöntemlerle ulaştırıldığı hakkında bilginiz var mı?
Öğrenciler bir kursa kayıt yaptırmadan önce kursun içeriği ve ne şekilde sunulacağı hakkında bilgi almalıdır. Dünya çapında adı bilinen birçok eğitim kuruluşu bile uzaktan eğitim programlarında kampüs eğitimlerinde kullandıkları kadar kaliteli yöntemler kullanmamaktadır. Programınızı seçerken bu programı veren kuruluşun online eğitimde ne kadar tecrübe sahibi olduğunu araştırmalısınız. Uzaktan eğitime olan ilginin hızla arttığı günümüzde okullar yeterli bilgi ve tecrübe sahibi olup olmadıklarına bakmaksızın yoğun talep olan alanlarda eğitim vermektedirler. Bu da sonuçta fakir ve yetersiz bir eğitim müfredatına sebep olur.
Uzaktan eğitim programında görevli eğitmenlerin kalitesi nedir?
Uzaktan eğitimde bulunan hayali sınıflarda ders vermek ile geleneksel sınıflarda, öğrencilerin karşısında ders anlatmak aynı şey değildir. Uzaktan eğitimde görevli bir çok öğretmenin de bu konuda yeterli tecrübesi olmayabilir. Uzaktan eğitim, öğretmenin dersleri teybe kaydedip daha sonra öğrencilere göndermesinden ibaret değildir. Bu eğitimi sağlayan öğretmenlerin birçoğu kısmi-süreli çalışan öğretim görevlileri olmaktadır. Aslında bu, düşük kalitenin bir göstergesi değildir. Ama yine de dersi veren öğretmenin kim olduğu, bu alandaki yeterlilik ve güvenilirlik derecesi son derece önemlidir. Fakülte üyelerinin eğitimlerini nerede aldıkları, akademik dereceleri, kısmi-süreli mi tam-süreli mi çalıştıkları, ne derece deneyime sahip oldukları kalitelerinin ölçülmesinde rol oynayan ölçütlerdir. Öğretmeni değerlendirirken bütün bu etmenleri araştırmalı, ona göre karar vermelisiniz.
Öğrenciler ve öğretmenler arasındaki etkileşim oranı nedir?
Uzaktan eğitim programlarında, öğrencilerin gerek öğretmenleriyle gerekse kendileri arasında iletişim ve etkileşim kurabilme oranları hayati önem taşımaktadır. Bazı öğretmenler öğrencileriyle bireysel bazda iletişim kurmak yerine sadece sınav ve ödevleri postalamakla yetinmektedir. Bazıları ise mümkün olduğu kadar soru ve yorumlara e-posta ile cevap vererek iletişimi artırmaya çalışmaktadır. Öğrencilerin beklemesi gereken iletişim seviyesi ne olmalıdır? Sadece mektupla mı? Yada e-posta ile mi? Faks? Telefon? Online? Uzaktan eğitim programını seçerken, seçeceğiniz programın gereken seviyede iletişim imkanını sağlayıp sağlamadığından emin olmalısınız.
Öğrenci servisleri yeterli derecede hizmet sağlayabiliyor mu?
Online programlarla eğitim alan öğrencilerin karşılaştıkları en büyük problemlerden birisi öğrenci servislerinin yeterli derecede hizmet sunmamasıdır. Bir öğrenci olarak aldığınız online kurs sizin bütün ihtiyaçlarınıza cevap veriyor mu? Bütün uzaktan eğitim programları sizin için gerekli hizmetleri yeterince sağlayamayabilir. Bundan dolayı kursunuzu seçerken dikkat etmeniz gereken önemli hususlardan birisi de budur. Yüksek başarı, bu servislere paralel bir ilişkiye sahiptir. Bu servislere örnek olarak kütüphane, danışma, idari işler vs. gösterilebilir.
Sorularınıza cevap alabiliyor musunuz?
Uzaktan eğitim programını seçerken dikkat etmeniz gereken bir başka kriter de sorularınıza ne derece ve hangi süre zarfında cevap alabildiğinizdir. Eğer e-posta ile gönderdiğiniz bir sorunun cevabı bir hafta sonra geliyorsa o programa kaydolmadan önce biraz durup düşünmelisiniz.
Halihazırdaki öğrenciler ve mezunların fikirleri nelerdir?
Bir uzaktan eğitim programına kayıt yaptırmadan önce mezun ve mevcut öğrencilerin fikirlerine başvurmalısınız. Onların tavsiyeleri kariyeriniz için hayati öneme sahiptir, bunu unutmayın. Uzaktan eğitim programının herkese yönelik olmadığı unutulması gereken bir gerçektir. Bu program disiplinli bir şekilde çalışmak için resmi sınırlandırmaların bulunduğu bir sınıf ortamına ihtiyaç duymayan, kendi kendini disiplin altına alabilen kişilere yöneliktir
ONLINE KURSLAR NASIL ÇALIŞIR?
1. Okul seçimi
Online kurslar için en önemli adımlardan birisi eğitim alınacak okulun seçilmesi aşamasıdır. Günümüzde teknolojinin gelişimi ile birlikte geleneksel tarzda eğitim veren birçok okul, on-line eğitim sistemine hızlı bir geçiş yapmaktadır. Bu hızlı gelişimin yanında pastadan haksız dilim kapmak isteyenler olmaktadır. Uydurma isimler altında kalitesiz ve onaylanmamış programlarla eğitim vermekte olan sahte kuruluşlar mevcuttur. Öğrencinin yapması gereken şey programa kayıt yaptırmadan önce programın hangi kuruluş tarafından tanındığını ve hangi okul bünyesinde verildiğini araştırmaktır.
2. Başvuru, kayıt ve harç ödeme
Ödemeler genellikle, telefon, posta, online, kredi kartı yada kampüste bunun için görevlendirilmiş kişiler kanalıyla yapılmaktadır. Bazı kurslarda öğrencilere maddi destek imkanı da sağlanmaktadır.
3. Ders seçimi
Ders çeşitleri: Teknoloji, fen ve matematik gibi geleneksel eğitim teknikleri ile verilen dersler online eğitim programında yer almayabilir.
Sınıf mevcudu: Geleneksel okullarda öğrenci sayısı sınıfın ölçüsüne göre ayarlanmaktadır. Buna rağmen online eğitim programında öğrenci sayısı öğretmenin ilgilenebileceği mevcutla sınırlandırılmıştır. Örneğin Golden Gate Üniversitesi'nin Cyber Kampüsü'ndeki sınıflar küçük gruplara ayrılmıştır. Uzaktan eğitimin en büyük avantajlarından birisi bu özelliğidir.
4. Dersler
Ders ekranı: Ekranın sol alt köşesinde genel olarak öğrencinin dersle ilgili görebileceği şeyler yer almaktadır. Konu ile alakalı yapılan açıklamaları okumak yada ödevi açmak için yapılması gereken şey sadece klasör yada dosyanın üzerine tıklamaktır. Geleneksel metodlarla uygulanan derslerde öğrencilerin dersi kaçırması durumunda öğretmen bu dersleri online programa koyabilir.
Online dersler: Bu tarz bir eğitim sisteminde öğretmenin anlattıklarını not almak yerine öğrenciler kendi kendilerine konuyu okuyabilmektedir. Sistemli bir sınıf olmamasından dolayı öğrenciler kendilerini disiplin altına almalıdır.
5. Yardımcı kitaplar
Kitaplar: Online eğitim programı için istenilen kitaplar internette sırasıyla verilir.
Kütüphane: Online eğitim programının uygulandığı bazı üniversitelerinin kendine ait online kütüphanesi vardır. Bu kütüphanelere yada öğretmen tarafından tavsiye edilen kurslara internet yolu ile erişim sağlanabilir. Bazı okullar ise hazırlamış oldukları ders programını kendi sayfalarında yayınlar. Böylelikle öğrenci okulunun sitesinden çıkmak zorunda kalmadan kütüphaneden ve dersten daha kolay faydalanabilir.
6. Öğretmen ve öğrenci arasında etkileşimi sağlama yolları
E-posta: Öğretmen, e-posta yolu ile bir öğrenciye yada gruba doğrudan soru yada yorumlarını yöneltebilir.
Bülten panosu: Cyber Kampüste öğrenciler arasında soru ve cevaplar için bülten panosunu kullanarak gerçekleştirilen iletişim e-postaya oranla daha yaygındır. Bu yöntem hem öğrencilere daha spesifik sorular sorabilme, hem de bütün öğrencilere cevabı görme olanağı sağlamaktadır.
Sohbet odaları: Oluşturulan sohbet odalarında öğrenciler diğer öğrenci arkadaşları, öğretmenleri ile ders yada ödevleri ile alakalı birebir tartışmalara katılabilirler.
Bu sistem derste çekingen olan öğrenciler için geleneksel ders ortamına oranla daha etkili olacaktır. Ayrıca bazı öğretmenler genel sınıf katılımı hakkında bilgi sahibi olmak için sohbet programına katılan öğrencilere bakarak bir fikir edinebilir.
7. Dersle ilgili verilen ödevler ve yapılan sınavlar
Online eğitim programında yapılan test vb. sınavlara gerçekten programa dahil olan öğrencinin girip girmediğini saptamak kolay değildir. Bu yüzden online eğitim sisteminin uygulandığı bir çok okul, sınavların rektör tarafından belirlenecek bir denetleyici tarafından yine belirlenen bir ortamda gerçekleştirilmesini teklif etmektedir. Siber Kampüs'te sınavlar bir denetleyicinin gözetimi altında yapılmaktadır. Öğrenciler sınava kimliklerini göstererek girebilirler ve rektör sınav sonuçlarını onaylı bir şekilde öğretmene gönderir.
8. Kursun tamamlanması, mezun olma yada sertifika alma
Çeşitlilik: Geleneksel eğitim programlarına nazaran daha geniş bir yelpazede sunulan uzaktan eğitim programlarında lisans ve lisans üstü eğitimi, ilgi ve geçmiş eğitimleriniz ile örtüşen bir alanda kolaylıkla alabilirsiniz.
Transfer: Geleneksel eğitim veren okullarda olduğu gibi uzaktan eğitim kuruluşlarında da bir programda alınan kredi diğer bir kurum için geçerli sayılmayabilir. Çünkü bu programlara onay veren kurumlar farklı olabilir.
MBA
'Küreselleşen kolektif iş dünyasında kariyer sahibi ve sürekli hareket halinde olan insanların, MBA yapmak istemeleri halinde bazı büyük engelleri aşmaları gerekir.' Charlotte Thomas, Career and Education Editor, Peterson's
Bu güne kadar MBA programlarında gerçekleşen ilerleme ve gelişmeler sonucunda ortaya çıkan imkanlardan faydalanmak isteyenlerin sadece birkaç seçeneği vardı ve bu seçeneklerden hiç biri kolay ve hızlı bir yol önermiyordu. Bu seçeneklerden bazıları şöyle idi: Bir veya iki yıl kariyere ara vererek işten ayrılmak, Gündüzleri çalışıp, akşam derslerinde uyanık kalmaya gayret etmek. Bu arada hafta sonlarına ve aile hayatına veda etmek, Dersler ofis saatlerinde veya evde izlenebilir fakat MBA programlarının ayrılmaz parçası olan karşılıklı etkileşimden vazgeçilmek durumunda kalınır.
Her halükarda profesyonel ve kişisel hayat, kampüste devam edilmesi gereken dersler veya belirli bir vakitte, belirli bir yerde olmayı gerektiren uzaktan eğitim programları yüzünden altüst olacaktır. Fakat uzaktan eğitim programları, ders materyallerinin öğrenciye ulaştırılma metoduna bağlı olarak büyük bir değişim geçirmektedir. Geleneksel metodlar olan yazılı materyaller, TV, video kaseti, teyp kaseti, uydu ve mikrodalga ile iletişime ek olarak internet, gelişmiş video konferans teknolojisi ve elektronik posta yöntemleri ortaya çıkmıştır. Bütün bunlar uzaktan eğitimi MBA öğrencileri için çok daha rahat ulaşılabilir bir hale getirmiştir. Yukarda bahsedilen zorluklardan bazılarını aşmak artık çok kolay hale gelmişken bazıları ise tamamen ortadan kalkmıştır.
"İşiniz sürekli seyahati gerektiriyor", çözümü var
Sürekli seyahat, seyahat. Bir türlü MBA eğitiminize vakit ayıramıyorsunuz. Geleneksel yöntemlerle verilen bir kısmi-süreli MBA programı bile, işleri haftalık seyahati gerektiren kişiler için imkansızdır. Fakat kariyerinde ilerlemek isteyenler için bir MBA programı çok önemlidir. Artan seyahatlerle beraber belirli bir vakitte derse devam etme mecburiyeti, MBA eğitimi almayı düşünenler için caydırıcı olmaktadır. İş hayatı ve yüklediği sorumluluklar değiştikçe online ulaşılabilirlik kritik bir önem kazanmaktadır. İnternet bağlantısı olan her yerde online MBA öğrencileri dersteki tartışmalara katılabilir, ödevlerini teslim edebilir ve takım projelerinde çalışabilirler.
"Tebrikler terfi ettiniz. Yeni vazifeniz Güney Amerika'da" Peki şimdi eğitiminiz ne olacak?
İş seyahatleri kadar terfiler de MBA eğitiminde aksaklıklara yol açabilir. Globalleşen dünya ekonomisinde terfi etmek çok zaman başka bir ülkeye gitmek anlamına gelebilir. Transfer olmak iş hayatında kariyerlerinin basamaklarını hızla tırmanan MBA öğrencileri için çok önemli bir meseledir. Öğrenciler, bir terfi sonucu yerlerini değiştirmeleri gerektiğinde MBA kredilerinin çok da taşınır olmadığını fark ederler. Mesela Syracuse Üniversitesi diğer okullardan sadece altı kredikabul eder, bunlar Ivy League okulları olsalar bile. Online metodlar ile transfer problem olmaktan çıkmıştır. Artık gelişen teknolojiyle birlikte MBA programlarının online olarak verilmesi, işiniz dünyanın bir ucundan diğer ucuna taşınsa bile eğitiminizi etkilemeyecek avantajlar sağlamaktadır.
"İhtiyacınız olan MBA programı özel bir konuda odaklanmayı gerektiriyor. Maalesef, kampüsün bu eğitimi temin edebilecek bölümü ülkenin diğer kısmında" Bulunduğunuz coğrafi bölgede çeşitli okullar MBA programları sunuyor fakat bir konuya teknik olarak odaklanmıyorlarsa, online (WPI) MBA programlarını tercih etmek yapabileceğiniz en mantıklı seçenektir.
Eklenen online özellikler ile, uzaktan MBA programları giderek işinize ve mevkiinize göre ayarlanır hale gelmektedir. Çünkü bunlar coğrafi bölgeye bağlı olmaksızın pek çok seçenek sunabilmektedir.
"Sadece kağıt üzerinde bir derece ile değil, bir ilişkiler ağı ile mezun olmak istiyorsunuz" Artık uzaktan eğitim programları ile bu çok kolay!
Geçmişte, geleneksel uzaktan eğitim metodları olan televizyon, yazılı materyaller ve ses kasetleri, iletişimi gerektiği gibi sağlayamıyordu. Üniversitelerin işletme bölümü MBA programlarının ikamet etme şartları, öğretmenler ve sınıf arkadaşları ile bir arada olma ve profesyonel ilişkiler kurma imkanı veriyordu.
Pek çok uzaktan MBA programı, programların adet ve içerik olarak farklılık göstermesine rağmen, kampüs içinde kalmayan öğrencilerin izole olması problem ile karşı karşıyadır ve bu problemin çözümü ile ilgilenirler. Charland, Syracuse Üniversitesi'nde ikametin, grup içi etkileşimi sağladığını gözlemlemiştir. Uzaktan eğitim alan öğrenciler e-postayı kullanarak iletişim yollarını açık tutmakta ve arkadaş ve öğretmenleriyle ilişkiler kurmaya devam edebilmektedirler. Son zamanlarda uzaktan eğitim programlarıSyracuse dışındaki bazı bölgelerde, Londra gibi, isteğe bağlı ikamet imkanları sunmaya başlamıştır. WPI programları ikamet imkanları sağlamamıştır ama bu program çok ciddi bir elektronik iletişim gerektirmektedir.
Dünyanın her tarafından öğrenci ve öğretmenler ile iletişim kurmayı sağlayan uzaktan eğitim programları öğrencilere geleneksel kampüs eğitiminin izin verdiğinden daha geniş ufuklar açabilmektedir. Öğrenciler dünya çapında bir öğrenci grubu ile etkileşim içinde olabilmektedirler.
Rekabet ve internet yeni imkanlar sunar
Yetişkin öğrenci nüfusu arttıkça, kısmi-süreli MBA programlarının aday sayısındaki yükselişi gören işletme okulları rekabete katılmak için yeni programlar oluşturmakta ve bu portaldeki yerlerini koruyabilmek için sürekli kendilerini geliştirmektedirler. İşletme okullarının part-time MBA piyasasına hizmet etmek gibi bir düşünceleri varsa müşterilerine uyum sağlamaları gerekir. Çünkü kısmi-süreli eğitim almak isteyen öğrencilerin ihtiyaç ve beklentileri tam-süreli ğrencilerinkinden farklıdır.
Yüksek eğitimde internet ve elektronik teknolojisinin yaygınlaşması ile öğrencilerinin kullanımına sunulan MBA programı sayısı artmıştır. Uzaktan eğitimin lisans üstü işletme bölümlerinde yaygınlaşması ile her geçen gün daha çok MBA öğrencisi fiziksel olarak kampüste bulunmadan derslere katılabilmektedir.
1965 yılında Amerika'da 10.000'den daha az öğrenciye MBA derecesi verilmiştir. 1977 yılında bu sayı 48.000'e ve 1998'de 94.000'e çıkmıştır. Daha ilginç olarak, bu derecelerden üçte ikisi tam-süreli değil kısmi-süreli veya uzaktan eğitim alan öğrencilere verilmiştir ve bunların büyük çoğunluğu işverenleri tarafından desteklenmişlerdir. Bu insanlar mesleklerinde yükselmek, daha parlak bir kariyere kavuşmak ve hatta kendi işlerini kurmak isteyen kimselerdir. Graduate Manegement Admission Council tarafından yapılan bir araştırmaya göre, MBA programlarına kayıtlı öğrencilerden yaklaşık yüzde yirmisi kendi işlerini kurmayı planlamaktadır. Bu öğrencilerden pek çoğu nispeten yaşlıdır ve yüzde otuzunun ailesi vardır. Uzaktan eğitim programlarında bu oran artmaktadır çünkü uzaktan eğitim programları MBA öğrencilerine aile ve iş hayatlarına ara vermeden eğitimlerini tamamlama imkanı sunmaktadır.
UZAKTAN EĞİTİMİN MALİYETİ
Uzaktan eğitimin fiyatı geleneksel eğitim ile yaklaşık olarak aynıdır. Fakat bu ücret ülkeden ülkeye değişebilir. Bazı ülkelerde uzaktan eğitimin ücreti geleneksel eğitime göre çok daha ucuz olabilir. Katıldığınız uzaktan öğrenimin fiyatı, programın türü ve size sağlayacağı diplomaya göre de değişir (lisans, yüksek lisans, sertifika gibi).
Genel olarak uzaktan eğitimin fiyatının geleneksel eğitimle aynı olması ve hatta bazı durumlarda geleneksel eğitimin fiyatını aşması olağandır. Bazı kurum ve kuruluşlarda uzaktan eğitimi sağlamak için gereken teknolojilerin tutarı yüksek olabilir. Sonuç olarak da bu tip kurumlarca sağlanan uzaktan öğrenimin harçları diğerlerine nazaran daha yüksektir.
Uzaktan Eğitim İmkanı Sunan Bazı Üniversiteler:
Indira Gandhi Ulusal Açık Üniversitesi (IGNOU) SERTİFİKA
Yashwantrao C Maharashtra Open University 18000 MÜHENDİSLİK
Sikkim Manipal Üniversitesi
IMT Mesafe ve Açık Öğretim Enstitüsü
Mevlana Azad Ulusal Urduca Üniversitesi
Dr B R Ambedkar Açık Üniversitesi
Dr Babasaheb Ambedkar Açık Üniversitesi
Annamalai Üniversitesi
Netaji Subhas Open University
Osmania Üniversitesi
Shivaji Üniversitesi
M P Bhoj (Açık) Üniversite
Nalanda Açık Öğretim Fakültesi
Karnataka Open University -
Uzaktan Eğitim Madras Enstitüsü Üniversitesi
Mahatma Gandhi Üniversitesi
ICFAI Üniversitesi
Ticaret ve Tic Indian Institute of Bharathair Uzaktan Eğitim Üniversitesi Okul
Alagappa Üniversitesi
Bharathair Uzaktan Eğitim Üniversitesi Okul
Uzaktan Eğitim Merkezi (CDE) (Anna Üniversitesi)
Bharathidasan Üniversitesi - Merkezi Uzaktan Eğitim
Açık ve Uzaktan Eğitim Merkezi - Periyar Maniammai Üniversitesi
Mesafe ve Sürekli Eğitim Merkezi - Fakir Mohan Üniversitesi
Mesafe ve Sürekli Eğitim Müdürlüğü, Utkal Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Müdürlüğü, Guru Jambheshwar Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Müdürlüğü, Burdwan Üniversitesi
Dr.B.R. Ambedkar Açık Üniversitesi (Braou)
IASE Üniversitesi
ICFAI Üniversitesi
Indira Gandhi Ulusal Açık Üniversitesi (IGNOU)
Madras Üniversitesi
Kuzey Orissa Üniversitesi
Mesafe ve Sürekli Eğitim Merkezi - Fakir Mohan Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Merkezi (CDE) (Anna Üniversitesi)
Bharathidasan Üniversitesi - Merkezi Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitim Müdürlüğü, Kurukshetra Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Müdürlüğü, Guru Jambheshwar Üniversitesi
Sürekli ve Uzaktan Eğitim, JNTU Yüksekokulu
Mesafe Eğitim Mahatma Gandhi Üniversitesi Okulu
Sikkim Manipal Üniversitesi (SMU) - Müdürlüğü Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitim, Andra Üniversitesi Okulu
JRN Rajasthan Vidyapeeth Üniversitesi
Jaipur Ulusal Üniversitesi - Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitim Maharshi Dayanand Üniversitesi Müdürlüğü
Nalanda Açık Öğretim Fakültesi
Berhampur Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi
Mesafe ve Açık Öğretim (IDOL) Enstitüsü - Mumbai Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Enstitüsü, Madras Üniversitesi
University of Bradford,
University of Wales,
University of Teeside,
University of Derby,
University of Sunderland,
University of Birmingham,
Anglia Ruskin University,
University of Sheffield Hallam,
University of East London
Aşağıdaki Üniversiteler öğrencilere çeşitli uzaktan eğitim kursları vermektedir.
Acharya Nagarjuna Üniversitesi
Algappa Üniversitesi
Aligarh Müslüman Üniversitesi
Andra Üniversitesi
Anna Üniversitesi Chennai
Anna Üniversitesi Coimbatore
Annamalai Üniversitesi
Bangalore Üniversitesi
Barkatullah Üniversitesi
Berhampur Üniversitesi
Bharathiar Üniversitesi
Bharathidasan Üniversitesi
BITS Pilani
Chaudhary Devi Lal Üniversitesi
Dayalbagh Eğitim Enstitüsü
Delhi Üniversitesi
Dibrugarh Üniversitesi
Dr Harisingh Gaur Üniversitesi
Dr B.R. Ambedkar Açık Üniversitesi
Dr Babasaheb Ambedkar Açık Üniversitesi
İngilizce ve Yabancı Dil Üniversitesi
Fakir Mohan Üniversitesi
Gandhigram Kırsal Enstitüsü
Gauhati Üniversitesi
Guru Gobind Singh Indraprastha Üniversitesi
Gujarat Vidyapith
Guru Ghasidas Vishwavidyalaya
Guru Nanak Dev Üniversitesi
Guru Jambheshwar Üniversitesi
Gurukul Kangri Vishwavidyalaya
Himaşal Pradeş Üniversitesi
Indira Gandhi Ulusal Açık Üniversitesi
Yönetim Teknolojisi, Ghaziabad Enstitüsü
Jamia Hamdard Üniversitesi
Jayoti Vidyapeeth Kadın Üniversitesi
Jiwaji Üniversitesi
Jawaharlal Nehru Teknik Üniversitesi
Kakatiya Üniversitesi
Kannada Üniversitesi
Kannur Üniversitesi
Karnataka Eyalet Açık Öğretim Fakültesi
Kurukshetra Üniversitesi
Kuvempu Üniversitesi
Madya Pradeş Bhoj Open University
Madurai Kamraj Üniversitesi
Maharshi Dayanand Üniversitesi
Mahatma Gandhi Üniversitesi
Yükseköğretim Manipal Akademisi
Manonmaniam Sundaranar Üniversitesi
Teknoloji Maharashtra Enstitüsü
Nalanda Açık Öğretim Fakültesi
Kuzey-Doğu Tepesi Üniversitesi
Netaji Subhas Open University
Hindistan Üniversitesi, Bangalore Ulusal Hukuk Fakültesi
Narsee Monjee Yönetimi Enstitüsü ve Yüksek Öğrenim
Osmania Üniversitesi
Pandit Sundarlal Sharma Open University
Panjab Üniversitesi
Patna Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Periyar Enstitüsü
Pondicherry Üniversitesi
Bilim ve Teknoloji Ponnaiyah Ramajayam Enstitüsü
Rabindra Bharati Üniversitesi
Rani Durgavati Vishwavidyalaya
Shivaji Üniversitesi
Sağlık, Tıp ve Teknoloji Bilimleri Sikkim Manipal Üniversitesi
Sri Krishnadevaraya Üniversitesi
Sri Padmavati Mahila Visvavidyalayam
Sri Venkateswara Üniversitesi
Uzaktan Eğitim St Peters Enstitüsü
Uzaktan Eğitim için Ortak Yaşam Merkezi
Tamil Nadu Açık Öğretim Fakültesi
Thapar Üniversitesi
Burdwan University
Calicut University
Haydarabad Üniversitesi
Kaşmir Üniversitesi
Kerala Üniversitesi
Madras Üniversitesi
Mumbai Üniversitesi
Kuzey Bengal Üniversitesi
Petrol ve Enerji Araştırmaları Üniversitesi
Uttar Pradesh Rajarshi Tandon Open University
Utkal Üniversitesi
Vardhaman Mahaveer Open University
Vidyasagar Üniversitesi
Vinayaka Misyonlar Üniversitesi
Yashwantrao Chavan Maharashtra Open University
iz okuyun basarılarınızla biz gurur duyalım .
Eğitim için yatırım yapan herkese en içten dileklerimizle başarılar diliyoruz.
Sd yurt dışı eğitim
DETAYLI BİLGİ İÇİN - HAFTA ARASI VE CUMARTESİ GÜNÜ SAAT 9-19 ARASI ULAŞABİLİRSİNİZ
SD YURT DIŞI EGİTİM OFİS TEL - 0232 441 74 34
SD YURT DIŞI EGİTİM OFİS TEL - 0232 441 74 34
SİRKET - 0544 656 09 23 - 0507 917 37 50
www.sdyurtdisiegitim.com.tr ADRESİNDEN BİLGİ İSTEK FORMUNU DOLDURABİLİRSİNİZ .DANIŞMANLARIMIZ SİZLERE EN KISA ZMANDA BİLGİ VERECEKLERDİR
www.sdyurtdisiegitim.com.tr ADRESİNİDEN BİZ SİZİ ARAYALIM FORMUNU DOLDURUN SD DANIŞMANLARI SİZİ EN KISA ZAMANDA ARAYACAKLARDIR
www.sdyurtdisiegitim.com.tr ADRESİNİDEN BİZ SİZİ ARAYALIM FORMUNU DOLDURUN SD DANIŞMANLARI SİZİ EN KISA ZAMANDA ARAYACAKLARDIR
Donanmaci Mahallesi Izmir , Karsiyaka |
tel/fax- 0 232 441 74 34 |
Gsm:0(507) 917 37 50 |
skype/sdworldyurtdisiegitim facebook/sdyurtdisiegitim.com msn/sdworldyurtdisiegitim@hotmail.com www.sdyurtdisiegitim.com.tr |
E-mail: info@sdyurtdisiegitim.com.tr |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder